Występy


Resocjalizm

>Koncert niedoszły<

Czwartek, 20.05.2004, 20:00
Jadłodajnia Filozoficzna, Warszawa, ul. Dobra 33/35

Teatr Muzyczny DZIADY ŻOLIBORSKIE w programie RESOCJALIZM

Bronisław Ejmont
Aleksander Korecki
Piotr Łojek
Alfred Laskowski
Beniamin Onaszkiewicz
oraz Tomi bin el-Kanabi


Piątek, 13.07.2001, 21:00
Centralny Dom Qultury, Warszawa, ul. Burakowska 12

Dziady Żoliborskie - ecolectic new sound


WIELKI PIĄTEK 2001
13.04.2001, godz. 21:00, Klub Jazzgot, Warszawa

Pierwszy w tym stuleciu pokaz filmu PHOTONAS w reż. T.M. Konopińskiego
Ilustracja muzyczna: DZIADY ŻOLIBORSKIE
Także prezentacja starszych filmów z muzyką DZIADÓW


JACEK PODSIADŁO i NAJDUCHY
26.07.2000, godz. 17:00, Przystanek Olecko

Scena "Pod Dębami" Jacka Kleyffa
Muzyczna ilustracja wierszy Jacka Podsiadło

Czytali: Jacek Podsiadło i Tomasz Konopiński
Grały: DZIADY ŻOLIBORSKIE

-------------->dźwięki<--------------


ŹRÓDEŁKO, 28.06.2000
Warszawa, Myśliwiecka 9

-------------->dźwięki<--------------


10.03.2000 - PROKADENCJA -
Forum Fabricum na Wólczańskiej 81/83 w Łodzi


28.05.99 godzina 19
Staromiejski Dom Kultury w Rynku Starego Miasta w Warszawie

POEZYA TRADYCYJNA I MUZYKA LUDOWA Z KOSMOSU

W programie: Petrosaurus, Polichronia

-------------->dźwięki<--------------


20.05.99 - PROKADENCJA -
Forum Fabricum na Wólczańskiej 81/83 w Łodzi

wystąpiły
DZIADY ŻOLIBORSKIE -- SPEJSFOLK

W programie: Take jack, Sensorita i inne

-------------->RECENZJA<--------------


Katowice, Galeria Chimera, sobota 31 stycznia '98, godzina 20

DZIADY ŻOLIBORSKIE
p/o x-perymęt
improwizowane kompozycje technokratyczno-ambiętalne
muzyka współczesna do wind

-------------->dźwięki<--------------


W grudniu 1997 w programie "Gra!my - Festival" telewizyjnej stacji Polsat 2

Dziady Żoliborskie wystąpiły z trzema kompozycjami:

Preparat polimetryczny
Stygnący wujek
Zamęt błyskawiczny

"Stygnący wujek" ukazał się na składance FESTIVAL.

W nagraniu wziął udział Kimi Koziolini.


Kinoteatr Tęcza, piątek, 13 czerwca 1997, godzina 18, Warszawa, Suzina 6

Dnia 13 czerwca 1997 w warszawskim Kinoteatrze Tęcza (obecnie już zlikwidowanym), słynącym między innymi z promocji wykonawców muzyki będącej w obecnej dobie jeszcze w stadium eksperymentów, odbył się koncert.

Jako pierwsza zaprezentowała się formacja Dziady Żoliborskie. Zespół ten wykonał półgodzinny program muzyczny złożony między innymi z kompozycji zarejestrowanych na swojej pierwszej płycie (Demodólka Selekt, 1997), a także premierowe kompozycje inspirowane atmosferą slumsów, nerwowych sąsiadek czy psychopatów zamieszkujących niekiedy eleganckie dzielnice ("Zez 1/2 horego bódynq de Madama Genowefa Węzeł"). Na koncercie Dziady Żoliborskie wystąpiły w składzie: Tomasz Konopiński, Alek Korecki, Piotr Łojek i Marcin Rybak. Koncert grupy uzupełniony został wideoklipem do utworu "To tutej mieszkoł tyn zboczeniec", a także zrealizowanym przez Piotra Łojka i Tomasza Konopińskiego filmem "Zakaz odwiedzin w szpitalu" będącym poetycką próbą przeniesienia atmosfery strachu, brudu i zgnilizny na związki człowieka z naturą degradowaną poprzez współczesne stosunki społeczno ekonomiczne.

Po krótkiej przerwie swoją prezentację rozpoczął Młody Varsovyn. Z pierwotnego składu tej formacji ostał się jeno starosta T. Konopiński, choć warto dodać, że w ciągu czterech lat (z przerwami) przewinęło się przez tę grupę sporo muzyków, pochodzących z takich zespołów jak: Dzika Świnia, Immanuel czy Gardenia. Varsovyn czerpie inspiracje z twórczości ludowej całego świata, ale też prezentuje przeboje muzyki popularnej w wersjach folkowych. Taki też był program prezentacji w Tęczy. Standard Carpentersów "Sing a Song" sąsiadował z zachęcającym młodych Germańców do boju "Lili Marlene" Liepa i Schultza, a filmowy hit "Star Wars" z góralską przyśpiewką. Koncert uzupełniły clipy Młodego Varsovynu: "Uwertura do opery Wilhelm Tell" Rossiniego oraz proekologiczna muzyczna wizja Konopińskiego "Cavcovynya" odnosząca się mentalnie do folkloru mazurskiego. Młody Varsovyn zagrał w składzie: Tomasz Konopiński (akordeon, głos), Aleksander Korecki (flet, saksofony) i Leon Paduch (instrumenty perkusyjne).

Uzupełnieniem całości był wideoklip zespołu Pretzel i Bióstonosz przypominający nastrojem produkcje Dereka Jarmana, choć w tle pobrzmiewało jedynie deliryczne reggae. W finale swoją wypowiedź zaprezentował muzykoholik -->mp3, który chciałby się wyleczyć, ale Varsovyn i Dziady mu nie pozwalają.

Część koncertu została wydana na pirackim CD PERFORMANCE AT TĘCZA CINEMA-THEATRE.

Wspomnienie Tęczy: e-teatr.pl | dwutygodnik.com